Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek reikt enkele gedachten voor een bezinning op opvoeding vandaag. Het wil mensen aan het denken en spreken zetten rond de vraag : hoe opvoeding op een verantwoorde wijze bij de tijd brengen?
Christelijke ethiek --- Don Bosco, Heilige --- Don Bosco, Saint --- Education --- Ethique chrétienne --- Opvoeding --- 37.01 --- -#gsdbP --- #GGSB: Pedagogie --- #gsdbQ620.4 --- C6 --- opvoeding --- bezinning --- Sint-Giovanni Bosco (Don Bosco) (x) --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- opvoeden --- Don Bosco --- Opvoeden --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Grondslagen van de opvoeding --- Philosophy --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Bosco, Giovanni Saint --- Philosophy. --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- #gsdbP --- Bosco, Giovanni, --- Baba Bosco, --- Bosco, --- Bosco, Jean-Melchior, --- Bosco, Jean, --- Bosco, João, --- Bosco, John, --- Bosco, Juan, --- Bosko, Jonas, --- Dom Bosco, --- Don Bosco, --- João Bosco, --- John Bosco, --- Pedagogie
Choose an application
Qu'en est-il de la spécificité de l'enseignement catholique en Belgique francophone ? Quelles identités sont aujourd'hui les siennes, collective et individuelle, institutionnelle et structurelle ? Quelle est la place de l'école libre dans une société éclatée et sécularisée ? C'est à la recherche de cette identité et de cette finalité qu'est parti l'auteur du présent essai, essentiellement sur la base, d'une part, des textes du Magistère romain sur l'éducation et l'enseignement et, d'autre part, des différents documents émanant de l'Eglise belge et des pouvoirs publics. À la lumière d'une analyse fouillée, l'école libre apparaît bien comme un espace public ouvert à la question de Dieu, identifié par un projet explicite qui fait confiance à ceux qui le portent et s'y impliquent. Un espace d'éducation, de recherche de sens, d'évangélisation et de proposition de la foi, qui s'accroît et se construit avec la liberté, l'autonomie et la créativité de ses membres...
Brussel --- Bruxelles --- Eglise catholique --- Enseignement --- Katholieke Kerk --- Onderwijs --- Wallonie --- Wallonië --- Catholic Church --- Education --- #gsdb11 --- 268.221 --- 37.01 --- 342.733 --- 371.058 --- C6 --- katholiek onderwijs --- België [land - BE] --- overzicht --- Kerk en school. Christelijke school --- Grondslagen van de opvoeding --- Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 342.733 Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school
Choose an application
Hoe kan een les chemie verder reiken dan het bestuderen van een aantal reacties? Waardoor komen beeldende kunsten los van een louter technische benadering? Hoe aan jongeren een beter inzicht geven in de maatschappij van vandaag door de samenhang, het onderlingen verband van een gebeuren in de geschiedenisles aan te tonen? En hoe kan een leraar tijdens een les godsdienst, vertrekkend van verhalen van wel 3000 jaar oud, zo uit de bijbel geplukt, jonge mensen bewust maken van verdrukking en vervolging van volkeren? Dit boek geeft een antwoord op de veelgestelde vraag: hoe kan een opvoedings- en vormingproject doorleven in de vakken? Het is de vrucht van een dialoog tussen wetenschapsmensen en vakleerkrachten. Een exemplarische benadering - uitgaande van concrete lessen - die de lezer een aanzet biedt om ook in de eigen praktijk een aantal kansen voor vormend onderwijs in te bouwen.
37.01 --- leervakken (x) --- 371.011 --- Beeldende kunsten --- Vormend onderwijs --- vormend onderwijs --- vormend onderwijs (ler) --- 484.9 --- onderwijs: waarden --- Grondslagen van de opvoeding --- Onderwijsdoelstellingen --- didactiek secundair onderwijs - algemeen --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- Beeldopvoeding --- Filosofie --- #gsdbP --- C6 --- onderwijs --- opvoeding --- verslaggeving --- vorming --- 061.3 --- 371.13 --- 484 --- didactiek --- 373.5 --- 454.23 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Moedertaal --- Natuurwetenschappen --- beeldende kunst --- moedertaal --- natuurwetenschappen --- 450.41 --- Godsdienstonderwijs --- Lerarenopleiding --- Media --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Taalopvoeding --- Waardevorming --- Opvoedend onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Congressen: verslagen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische principes --- Onderwijsfilosofie --- Education --- Teaching --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek.
Choose an application
Personality development --- Christelijke ethiek --- Education --- Ethique chrétienne --- Opvoeding --- #GGSB: Geestelijke lezing (geel) --- #gsdb5 --- vorming --- onderwijs --- C6 --- opvoeding --- onderwijssysteem --- leerproces (x) --- leervakken (x) --- leraren --- 37.01 --- 371 --- $?$93/05 --- #ECO:04.12:sectoren non-profit --- 37 --- #A9401A --- moraal --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geestelijke lezing (geel)
Choose an application
History of education and educational sciences --- Feminisme --- Féminisme --- Hermans, An --- Huldeboeken --- Mélanges --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Education --- Women in education --- History --- 37.01 --- 316 --- 305 --- 37 <09> --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- #PBIB:2005.3 --- #PBIB:gift 2005 --- gelegenheidspublicatie --- hoogleraren --- Hermans, An (1944-) --- geschiedenis --- C6 --- opvoeding --- onderwijs --- feminisme [= ideologische stroming] --- vrouwenemancipatie --- Europa [werelddeel] --- 088 --- 904411.jpg --- Europa --- gender --- sociaal-cultureel werk --- Grondslagen van de opvoeding --- Sociologie --(algemeen) --- Genderstudies. Rol van de sekse. Gender. Personen vanuit interdisciplinair gezichtspunt --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- feestbundels - liber amicorum --- 401 --- 159.91 --- 94 --- 371 --- 37 --- 374 --- History. --- handboeken en inleidingen --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 305 Genderstudies. Rol van de sekse. Gender. Personen vanuit interdisciplinair gezichtspunt --- 316 Sociologie --(algemeen) --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- handboeken en inleidingen. --- Festschrift - Libri Amicorum --- Education - Belgium - History --- Education - Netherlands - History --- Women in education - Belgium --- Women in education - Netherlands
Choose an application
basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsprofielen --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leraren --- vroedkundige opleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- pedagogiek --- School management --- onderwijsstructuur --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371 --- Education --- -#GSDBP --- #SBIB:316.334.1O210 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- beleid --- toekomst --- 37 <493=393> --- #A9204A --- vlaanderen --- 37.01 --- leraar --- onderwijspolitiek --- politiek --- waardering --- Onderwijs: Vlaanderen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid: algemeen --- enseignement --- flandre --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijs. --- algemeen. --- #GSDBP --- Vlaanderen.
Choose an application
lagboek van het bezinningscongres van het Nationaal Secretariaat van het Katholiek Onderwijs
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- basisonderwijs --- godsdienst --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- buitengewoon onderwijs --- School management --- christelijke zingeving --- SO (secundair onderwijs) --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs (1988-) --- bezinning --- secundair onderwijs (x) --- C6 --- opvoeding --- geloofsleven --- handleiding --- na 1945 (x) --- onderwijs --- 691 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings --- katholiek onderwijs --- 371.058 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #GSDBP --- Nationaal Secretariaat van het Katholiek Onderwijs / Secrétariat National de l'Enseignement Catholique (1957-1993) --- doelstellingen --- internaten --- pluralisme --- toekomst --- $?$94/03 --- 37.01 --- 371 --- 27-58 --- 451.2 --- Basisonderwijs --- Christelijk --- Christelijk realisme --- Geloofsbeleving --- Internaten --- Opvoedingsproject --- Verslagboek van het bezinningscongres van het Nationaal secretariaat van het Katholiek Onderwijs --- geloofsbeleving --- onderwijsfilosofie --- 451.9 --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- christelijk opvoedingsideaal, zingeving en vormgeving --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Contemplatieve en reflectieve godsdienst --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Overige onderwerpen --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|